Luc van Haren


Meer klanten, meer kansen en een betere dienstverlening

1+1=3. Het nieuwe Aon moet klanten beter bedienen dan UMG en Aon bij elkaar opgeteld. Daarnaast levert Small Medium Enterprises (SME) een substantiële bijdrage aan deze ‘revenue synergies’. Legacy UMG-klanten nemen diensten en producten van Aon af.


Van de duizenden voormalige UMG-klanten krijgen er honderden te maken met een nieuwe accountmanager. Deze komt kennismaken en verrast de klant op twee manieren. “Een mooie fles wijn en het uitgebreide pallet aan Aon-producten en diensten waaruit de klant nu kan kiezen”, vertelt Luc van Haren, Managing Director SME Zuidwest Nederland. “Wij maken duidelijk dat het nieuwe Aon nog meer voor de klant kan betekenen, dankzij een bredere kennis en ervaring, en met nieuwe innovatieve oplossingen voor risico’s die ze lopen. Dat we bijvoorbeeld met onze totaal aanpak op het gebied van Corporate Wellness verzuimkosten verlagen en tegelijkertijd de betrokkenheid van werknemers verbeteren.”


Zorgvuldige voorbereiding

Het benaderen van legacy UMG-klanten is zorgvuldig voorbereid. De bedrijven zijn nu gekoppeld aan accountmanagers die in dezelfde regio wonen. Zij kennen de regionale kansen en bedreigingen, de netwerken en door onze sectorgerichte werkwijze weten ze alles van de business van de ondernemer. Luc: “Alle accountmanagementteams zijn inmiddels getraind op productkennis, van zo’n vijftien Aon- producten en diensten, zoals Risk Management-diensten, Credit Risk Solutions en Corporate Wellness-diensten.


Verkopen aan bestaande klanten

Een eerste kennismakingsbezoek is een daalder waard. Luc: “Vanuit het UMG-verleden is er veelal een sterke vertrouwensband opgebouwd met de klant. De combinatie van dit vertrouwen en succesvolle Aon-producten geeft ons een goede positie. Het kunnen bespreken van risico’s waarvoor oplossingen in eigen huis beschikbaar zijn, zal onze band met deze relaties alleen maar verstevigen. Deze aanpak werpt inmiddels ook vruchten af. “We zijn na vijf maanden met ruim vijftig deals op de helft van onze doelstelling om bij te dragen aan ‘revenue synergies’.”

Lees ook het artikel ‘Een overzichtelijk aanbod Aon-producten’.