Fred Lamme

Een overzichtelijk aanbod Aon-producten


Het gezamenlijke productenpalet van Aon en UMG is gigantisch, met honderden producten per branche. Hoe houd je dat overzichtelijk? “Uiteindelijk moeten we daar keuzes in maken”, zegt Programmamanager Fred Lamme. “Sommige producten vervallen, andere kunnen we misschien samenvoegen.”



Als wij door de bomen het bos niet meer zien, kan de klant dat al helemaal niet. Om orde te scheppen in de overvloed is het programma Productharmonisatie in het leven geroepen. “Een Aon United-project bij uitstek”, vertelt Fred. “Meerdere afdelingen werken hier samen. We zijn begonnen met een tweedaagse workshop per branche met alle betrokken specialisten. Het doel: in korte tijd een zo goed mogelijke splitsing maken van de producten. Behouden, wegstrepen of nader bekijken?”


Verschillende fasen

Fase 2 is een verdiepingsslag. Uiteindelijk moeten we tot een definitieve productinrichting komen, plus een communicatieplan waarmee de accountmanagers de markt op kunnen. Fred: “We hebben tot ongeveer eind 2019 de tijd om tot een definitieve productindeling te komen. Met de inrichting gaan we volgend jaar aan de slag. Voor onze klanten leidt dit tot een overzichtelijk en toepasbaar aanbod aan producten.”


Lees ook het artikel ‘Meer klanten, nog meer kansen’ in deze nieuwsbrief.