Aon United Day: ken je collega’s

Je collega’s, jezelf en de Aon-werkwijze leren kennen; dat was het doel op 24 april tijdens de Aon United Day for colleagues. Op vijf locaties gingen kleine groepen aan de slag met het Aon Impact Model. “Een model met termen die voor de hand lijken te liggen”, zegt Nicolette van Dijl, Adviseur Interne Communicatie. “Zoals: werk samen, help je collega’s en haal het beste uit jezelf. Als nuchtere Nederlanders vragen wij ons dan af: hoe maak je dat concreet?”



Impact

Om de antwoorden te vinden waren er sessies van anderhalf uur op de kantoren in Rotterdam, Breda, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht. Er werd gereflecteerd op de impact die je maakt rondom jouw team, innovatie, klanten en bedrijfsresultaten. Belangrijk voor de integratie van collega’s die van buitenaf komen, maar eigenlijk voor alle collega’s. Nicolette: “Wat is dé Aon-manier van werken? En wat is de kracht van Aon United? Dat gaat ook twee kanten op: wat mag Aon van jou verwachten, maar ook wat kan Aon voor jou als werkgever betekenen.”


Community

Deze Aon United Day was de eerste uit de serie: ‘colleagues, communities en clients’. De dag wordt vanuit Aon Global bepaald. Nicolette: “Vandaar dat het in Nederland op een ietwat ongelukkige dag viel: net na Pasen, op een woensdag en in de meivakantie.” Als je er niet bij kon zijn, schrijf je dan in voor de volgende Aon United Day in juni. Een uitnodigingsmail volgt. “Op de ‘communities’-dag gaan verschillende teams een maatschappelijk doel ondersteunen”, zegt Nicolette. “Op die manier geven wij als Aon terug aan de maatschappij. Ook een mooie manier om (nieuwe) collega’s te leren kennen!”


Wil jij met je team ook aan de slag met het Aon Impact Model? Neem dan contact op met Anneke Paulides.



Quotes

Richard Tomesen:

“Als nieuwe collega binnen Aon hoop ik meer gevoel te krijgen bij het merk Aon en welke waarden we binnen Aon belangrijk vinden.”


Deelnemer:

“De waarden spreken me aan maar hoe maak je het tastbaar? Hoe ga je de gedragswaarden doorvertalen naar concreet gedrag?”


Deelnemer:

‘’Een bedrijf verandert alleen als de mensen veranderen, het bedrijf zelf zal nooit veranderen.’’


Annemarie Lemmens:

“Iedereen heeft zijn eigen interpretatie bij de workshop, maar op hoofdlijnen zijn er zoveel overeenkomsten. We proberen er met z’n allen iets van de maken. Daarom zijn deze workshops een goed initiatief.”


Milan Babin:

“Je moet het klein maken, persoonlijk. Als het ooit de tijd is om een impact te kunnen maken binnen Aon, is het wel nu.”

“Niks verbindt mensen meer dan een gezamenlijke beleving”